درخت کاج لاوسون در مقابل گرما مقاومت می کند، اما سرمای زیاد حساسیت آن را به همراه دارد. میتوان آن را از فروشگاه های شهر تهیه کرد اما از طریق سایت های آنلاین خرید راحت و کم هزینه را تجربه کنید.

کاج لاوسون

خصوصیات کاج لاوسون

این درخت از بهترین نوع مخروطی شکل با قامتی بلند و کشیده است و بافت آن بسیار نرم می باشد، پوست تنه ی آن به صورت اسفنجی و شامل برجستگی و فرو رفتگی های زیادی است.
شرایط مناسب برای نگهداری از این کاج چیست؟
می تواند با قرار گرفتن در یک خاک خوب دوام زیادی آورد و حتی توانایی مقابله با خشکسالی را سالی یک بار دارد.
این کاج در زمینی که آب اضافی آن را کشیده باشند و خاک مرطوبی داشته باشد، رشد خوبی دارد، اما خاکی که کمی اسیدی باشد را بیشتر تحمل میکند.
انواع کاج ها را میتوان در هر زمانی از سال خرید و فروش کرد، اما برخی از آنها را در زمستان میشود به صورت ریشه ی لخت پیدا کرد.

کاج لاوسون

شرایط محیط رشد درخت کاج لاوسون

این کاج بهترین رشد را در نواحی که ساحلی هستند دارد و عکس العمل مثبتی به تابش مستقیم آفتاب نشان میدهد، ولی باید از آن در برابر باد های گرم و خشکی که می وزد محافطت کرد.
این نوع درخت به تغذیه ی خاصی نیاز ندارد و میتوان ماهی یک بار کاج لاوسون را آبیاری کرد.

کاج لاوسون

روش های تکثیر کاج لاوسون

  •  پیوند زدن: از روش های متداول در انواع کاج ها می باشد که کاج لاوسون در این زمینه همیشه موفق بوده است.
  • قلمه زدن: از قلمه های چوبی که طول آنها ده تا پانزده سانتی متر است استفاده میکنند. فصل مهر یا اواخر شهریور مناسب قلمه زدن می باشد.
  • خاک مناسب برای قلمه زدن: یک سوم خاک برگ، یک سوم خاک جنگلی و یک سوم ماسه ای که دانه های ریز داشته باشد، است.
    هر دو عدد قلمه را، داخل خاک گلدان به عمق سه تا چهار سانتی متر قرار می دهند.
    در روز یک بار نیاز به آبیاری دارد. در فصل سرما روی قلمه ها را با نایلکس می پوشانند تا از نور خورشید جلوگیری کنند.
    ریشه ی این قلمه ها از اواخر اسفند تا اوایل فروردین در می آید. وقتی که ریشه دار شد، دو قلمه را از هم جدا و هرکدام را در گلدان بزرگتری می کارند.
  • تکثیر با بذر: به دلیل زمان زیادی که در این روش صرف می شود، کاربرد آن محدود و کم است.بیشتر از دو روش ذکر شده ی بالا استفاده می کنند.
  • درخت کاج لاوسون با توجه به متراکم بودن برگ و شاخه هایش و همچنین با زیبایی که دارد، در همه ی محوطه ها از آن به عنوان گیاهی تزیینی استفاده می کنند.