خریدار انواع سیکاس در واقع می تواند فروشنده های گل فروشی های مختلف باشند. سیکاس با زیبایی منحصر به فردی که دارد می‌تواند در تزیین دسته گل ها و ماشین عروس مورد استفاده قرار بگیرند.
سیکاس به عنوان یک گونه گیاهی تزئیناتی دارای انواع و اقسام مختلفی است که این گیاه در مناطق گرم و مرطوب می تواند در سراسر جهان انجام پذیرد.
خوشبختانه در ایران در سمت شمال به کشت این محصول مشغول هستند.

انواع گونه گیاهی سیکاس

  • سیکاس زامیا
  • سیکاس غول پیکر
  • سیکاس میکرو
  • سیکاس دیون
  • سیکاس سراتو
  • سیکاس استانژیا
  • سیکاس روالتا

خریدار انواع سیکاس

معرفی سیکاس روالتا

در بین گونه های سیکاس نخل سیکاس روالتا دارای جنس نر و ماده و به اصطلاح نوعی گیاه دو پایه شناخته شده باشد.
کشت این محصول نسبت به دیگر گیاهان سیکاس بیشتر دیده می شود. در واقع می‌توان گفت گونه‌های دیگر در ایران نایاب هستند و در بعضی موارد به صورت اندکی شاید پیدا شود وگرنه تمامی گونه های سیکاس که در ایران مورد کشت قرار می‌گیرند از نوع سیکاس روالتا هستند.

خریدار انواع سیکاس

نکاتی مفید در نگهداری از بذر سیکاس

نگهداری از بذر سیکاس برای مدت طولانی نیاز به دقت و شرایط خاصی دارد که با رعایت نکردن آن ممکن است بذر نا سالم به یک سیکاس بی کیفیت تبدیل شود و بذر سیکاس اگر در هنگام نگهداری رطوبت کافی نداشته باشد خشک شده و قسمت داخلی و هسته بعد از پوسته سخت آن بیرون می شود و اگر این گونه ادامه پیدا کند قوه نامیه این گیاه از بین می رود.
برای تشخیص بذر سیکاس مناسب از بذر سیکاس نامرغوب می توان از این روش استفاده کرد.
در حالتی که بذر سیکاس نامناسب باشد زمانی که بذر را داخل یک ظرف آب قرار دهیم بر روی زمین شناور می شود، چون قسمت داخلی آن خشک شده است.
و یا با از دست دادن آب سبک شده است.
در صورتی که برگ های جوان و یا سالم در جای مناسب نگهداری نشده باشند می توانند این اتفاق برایشان بیفتد و به یک بستر نامناسب تبدیل شوند.

خریدار انواع سیکاس

خریدار انواع سیکاس

همان طور که می دانید گونه گیاهی سیکاس یک گونه تزییناتی است و خریداران این محصول معمولاً فروشگاه ها و مراکز تزیین گل و گیاه هستند. خریداران این نوع گونه تزئیناتی می توانند از طریق سایت های فروش اینترنتی که در این زمینه فعال هستند نسبت به خرید انواع این محصول اقدام کرده و محصولاتی را طبق نظر و سلیقه خود سفارش دهند.