فروش خیزران در تهران توسط تولیدی عباس مفرد از شمال کشور آغاز شد. جهت دریافت لیست قیمت خرید و فروش عمده بامبو خیزران با ما همراه باشید.

گیاه خیزران

بامبو خیزران در زبان انگلیسی با نام Bambuseae و در تمام دنیا با نام Bambusa Vulgaris قابل شناسایی می باشد.
بامبو خیزران برخلاف تنه چوبی که دارد، طبق نظر گیاه شناسان در گروه علفیان و در دسته گندمیان جای میگیرد.
این گیاه بومی جنوب شرقی آسیا بوده و عمدتا در کشور های چین، تایلند، ویتنام، اندونزی و فیلیپین به صورت جنگلهای گسترده وجود دارد.
گیاه خیزران خود به تنهایی توانسته است میلیونها هکتار از جنگلهای جهان را به خود اختصاص دهد و به همین سبب به عنوان تک گیاه، بخش بسیار بزرگی از پوشش گیاهی کره زمین را از آن خود کند.
سرعت رشد بسیار زیاد، عدم خزان و همیشه سر سبز بودن گیاه، تثبیت خاک های حاصلخیز، استفاده های صنعتی از چوب بامبو خیزران و بسیاری از دیگر موارد موجب می گردد این گیاه زیبا و دوست داشتنی در کل دنیا طرفداران بسیار زیادی داشته باشد.

خیزران در ایران

اکنون بیش از صد سال است که از ورود بامبو خیزران به کشورمان ایران می گذرد.
وجود آب و هوای شرجی و معتدل در شمال کشور موجب شد تا از همان ابتدا بامبو برای اولین بار در استان های شمالی کاشته شود.
رفته رفته مردم از مزایای درختان خیزران بیشتر آگاه شدند و هر کشاورز و دامدار مایل بود تا بخشی از باغ خود را به پرورش این گیاه اختصاص دهد.

در ابتدای ورود خیزران به شمال کشور، مردم فقط از چوب این گیاه برای مقاصد کشاورزی ، دامداری ساختمان سازی و در گاهی اوقات حتی شکار استفاده می کردند.
سبک بودن، استحکام بالا، ارتفاع زیاد چوب، توجیه اقتصادی، یکدست بودن قطر چوب و سرعت تکثیر بالا از جمله مواری بود که نظر کشاوردان و باغداران را نسبت به تولید این گیاه ارزشمند به خود جلب کرد.

کاربرد های بامبو خیزران

فروش خیزران در تهران

از مهمترین مواردی که موجب فروش خیزران در تهران به صورت عمده می گردد، سطح گسترده کاربرد های بامبو خیزران می باشد که در ادامه به ذکر مهمترین آنها خواهیم پرداخت.

  • طراحی و اجرای فضای سبز
    هرچند خیزران دارای مصارف بی شماری است، اما از پر کاربرد ترین دلایلی که موجب فروش خیزران در تهران می شود می توان به طراحی و اجرای فضای سبز توسط این گیاه اشاره نمود.
    توسط بامبو خیزران به راحتی می توان هر منطقه از شهر ، حیاط ویلا ها و حتی داخل منازل را سرسبز نگاه داشت.
    همچنین در بسیاری از موارد از طریق کاشت ردیفی، به راحتی می توان در حاشیه دیوارها ، دیوارسبز طبیعی توسط بامبو خیزران ایجاد نمود.
  • تثبیت خاک
    بر کسی پوشیده نیست که بامبو خیزران دارای ریشه های مستحکمی است که تا عمق زمین قادر به حرکت می باشد.
    وجود این خصوصیت موجب میگردد تا بتوان در زمین هایی که موجب رانش، فرسودگی خاک و مستعد سیل هستند، از وقوع بلایای طبیعی و همچنین از بین رفتن خاک جلوگیری کرد.
  • ساخت آلاچیق و کلبه
    استاد کاران بسیار زیادی در دنیا هستند که با ذوق و هنر خود قادر اند کلبه و آلاچیق های زیبایی را خلق کنند.
    وزن سبک، تو خالی بودن چوب بامبو و زیبایی ظاهری از مواردی است که نظر هر بیننده ای را به کلبه های ساخته شده توسط چوب بامبو جلب می کند
  • استفاده به عنوان داربست
    هرچند که این مورد در ایران هنوز مرسوم نشده است اما در کشور های شرق آسیا برای ساخت داربست جهت اهداف مختلف از چوب بامبو استفاده می گردد.
  • چوب پرچم
    چوب بامبو خیزران علی رغم ارتفاع زیادش به دلیل تو خالی بودن، دارای وزن بسیار سبکی می باشد، به همین دلیل در بسیاری از هیئت های مذهبی از آن به عنوان چوب پرچم استفاده می نمایند.
  • ساخت ظروف بامبو
    امروزه با پیشرفت تکنولوژی در صنایع چوبی، شاهد عرضه ظروف آشپزخانه ای چوب بامبو در بازار هستیم که با کیفیت عالی مورد استفاده خریداران قرار می گیرد.
  • تصفیه هوا و تولید اکسیژن
    همان گونه که بیان کردیم از ویژگی های بارز بامبو خیزران، سرعت رشد زیاد آن است. این خصوصیت موجب می شود تا گیاه به سوخت و ساز و فرایند فتوسنتز بیشتری نیاز داشته باشد به همین جهت گیاه بامبو خیزران یکی از بهترین گزینه ها برای تصفیه هوای شهر های آلوده و غبار آلود می باشد.
  • طراحی دکوراسیون
    در کنار تمام این ویژگی های بیان شده، ظاهر چوب های بامبو خیزران بسیار سنتی و دلنشین بوده که همین امر باعث می شود تا طراحان دکوراسیون، از چوب بامبو برای زیبا سازی محیط زندگی و کار بهره بگیرند.
  • استفاده به عنوان قیم
    کشاورزان به خوبی آگاه هستندکه برخی از محصولاتشان به قیم نیاز دارند تا بتوانند به صورت عمودی از زمین ارتفاع بگیرند.
    همه ساله باغبانان و کشاورزان هزاران شاخه چوب بامبو خیزران را تهیه و از آن به عنوان قیم در باغات خود استفاده می نمایند.
  • ساخت ذغال بامبو
    چوب بامبو به دلیل الیاف بسیار مستحکمی که دارد پس از سوختن، ذغال های با کیفیتی را ارائه می دهد که به ذغال بامبو معروف شده است. امروزه کمتر کسی است که ذغال بامبو را نشناسد و در مورد کیفیت و خصوصیاتش اطلاعاتی نداشته باشد.
  • استفاده به عنوان مصالح ساختمانی
    از جمله محصولاتی که توسط چوب بامبو در صنایع ساختمانی تولید می شود می توان به موارد زیر اشاره کرد:
    تخته ام دی اف، تخته خرده چوب، تخته سه لایه،روکش، لمینت، کفپوش، دیوار پوش و بسیاری از دیگر محصولات کاربردی که در صنایع ساختمان سازی جهان مورد استفاده قرار میگیرند.
  • مصارف دارویی و درمانی
    بخش درمانی هم از استفاده بامبو خیزران عقب نمانده اند و از طریق ریشه ، ساقه و برگ ها هرکدام راه هایی برای درمان امراض مختلف بهره می گیرند.
    تقویت کننده عمومی بدن، متوقف کننده خونریزی، درمان بیماری های مفصلی و استخوان، تصفیه خون، کاهش حرارت بدن، ضد میکروب، درمان تنگی نفس و بسیاری از دیگر فواید درمانی دیگر.

قابل ذکر است استفاده های درمانی و دارویی بامبو خیزران بسیار گسترده بوده و مطلب بالا تنها اشاره کوچکی به این موارد بود.

نحوه تکثیر خیزران

فروش خیزران در تهران

بهترین روش تکثیر خیزران جدا نمودن پا جوش از گیاه مادری است که در انجام آن باید موارد زیر را رعایت کرد:

  1. زمان
    بامبو خیزران جزو معدود گیاهانی است که شما می توانید با در نظر گرفتن اصول باغبانی، در هر زمان از سال نسبت به تکثیر آن اقدام کنید.
  2. نوع پاجوش
    پا جوش ها باید کاملا بالغ بوده و از عمرشان حداقل یک سال گذشته باشند.
  3. خاک
    بهترین بستر کشت برای تکثیر بامبو خیزران ، ماسه باغی و یا ماسه رودخانه ای می باشد تا گیاه بتواند هرچه بهتر نسبت به فرآیند ریشه زایی عمل کند.
  4. آبیاری
    به دلیل اینکه ریشه پا جوش ها، در ابتدای جدا سازی بسیار ضعیف است، روزانه حد اقل یک بار آبیاری شوند.
  5. نور
    در فصل زمستان نور تمام روز و در فصل تابستان نور نیم سایه بهترین گزینه خواهد بود.

تولید عمده خیزران

فروش خیزران در تهران

تنها راه تامین فروش خیزران در تهران ، تولید عمده این گیاه می باشد. به جرات می توان گفت تولید کننده گان شمال کشور با تکثیر و تولید سالانه صد ها هزار گلدان بامبو توانسته اند جوابگوی بخش عظیمی از خرید و فروش خیزران در تهران باشند.
کلان شهر تهران نیز با گسترش روز افزون فضای سبز شهری، بیش ازپیش به این گیاه زیبا و مقاوم نیاز دارد.
علاوه بر تمام اینها تولید کنندگان شمال به عنوان تنها فعالین این حوزه توانسته اند با تولید رقابتی و کیفیت بالا، تاثیر بسزایی در تعیین لیست قیمت خرید و فروش خیزران در تهران داشته باشند.

نحوه نگهداری خیزران در تهران

همانند هر گیاه دیگری، این گیاه با ارزش نیز نیاز به مراقبت و نگهداری دارد تا پس از فروش خیزران در تهران بتواند به راحتی رشد و نمو کند.
شهر تهران در فصل تابستان ، دارای هوای گرم و خشگ ، و در فصل زمستان دارای هوای سرد و خشک می باشد که هرکدام از این شرایط موجب می گردد تا ما نگهداری دقیق تری را انجام دهیم.
با ما همراه باشید تا در ادامه به ذکر مهمترین نکات در نگهداری و پرورش گیاه بامبو خیزران در تهران بپردازیم:

  • نور
    هرچند که پس از خرید بامبو خیزران می توانید آن را در نور نیم سایه نگهداری کنید اما بهتر آن است این گیاه با ارزش پس از فروش خیزران در تهران ، در نور تمام روز خورشید قرار گیرد تا بتواند به راحتی به رشد و نمو خود ادامه دهد.
  • دما
    درخصوص دمای شهر تهران می توان گفت بامبو خیزران در گرم ترین روزهای تابستان و سرد ترین روزهای زمستان نسبت به تغییرات دمای هوا بسیار مقاوم بوده و از این بابت جای هیچ نگرانی نیست
  • آبیاری
    درخصوص آبیاری باید بیان کرد که بامبو خیزران بدون هیچ محدودیتی آب را دوست دارد و هرگز از آب زیاد، خسته نمی شود
    اما چون در برخی از مواقع سال محدودیت هایی در آبیاری بامبو بوجود می آید، در ادامه این نکته ما به آبیاری در شرایط مختلف سال می پردازیم:
  1. آبیاری خیزران در تابستان و گیاه در باغچه باشد:
    این حالت بیشترین میزان مصرف آب را دارد زیرا گرمای هوا زیاد بوده و از طرف دیگر رطوبت داخل گلدان بسیار محدود می باشد.
    در این صورت بامبو خیزران می بایست روزانه بین یک تا دو بار آبیاری شود.
  2. آبیاری خیزران در تابستان و گیاه در گلدان باشد:
    هرچند که گرمای تابستان زیاد است اما در این حالت به دلیل وجود باغچه، رطوبت موجود در خاک می تواند ماندگاری بسیار بالا تری داشته باشد.
    به همین جهت آبیاری هفته ای دو تا چهار بار کفایت می کند.
  3. آبیاری خیزران در زمستان و گیاه در گلدان باشد:
    این حالت نیز مانند حالت قبل نیاز به آبیاری هفته ای دو تا چهار بار نیاز دارد.
  4. آبیاری خیزران در زمستان و گیاه در باغچه باشد:
    در این صورت به دلیل سرد بودن هوا و میزان پایین تبخیر آب و همچنین حفظ رطوبت خاک توسط باغچه ، می توان آبیاری را یک بار در هفته انجام داد.
  • خاک
    هرچند بامبو خیزران قادر است به راحتی در خاک تهران به رشد و نمو خود ادامه دهد اما اگر شما می خواهید یک ترکیب عالی ایجاد کنید می توانید از مخلوط کود حیوانی ، خاک برگ و ماسه بهره بگیرید.
  • هرس
    پس از کامل شدن رشد بامبو خیزران در اوایل فصل پاییز می توان عمل هرس کاری را توسط باغبان انجام داد.
  • کود
    معمولا پس از فروش خیزران در تهران ، این گیاه نیاز خاصی به کود ندارد اما اگر شما می خواهید این کار را انجام دهید می توانید از کود های پوسیده دامی بهره بگیرید.

نحوه تعیین قیمت خیزران در تهران

فروش خیزران در تهرانقیمت فروش خیزران در تهران تحت تاثیر هزینه های تولید در مراکز پرورش بامبو در شمال کشور قرار دارد.
این قیمت ها شامل هزینه تولید نهال خیزران، دستمزد باغبانی و نیرو های کار، تهیه ملزومات اولیه از جمله خاک، گلدان، حمل و نقل و بسیاری از مخارج دیگر که در محاسبات تعیین قیمت فروش خیزران در تهران تاثیر دارند.

واسطه ها در بازار خیزران تهران


واسطه ها همواره با قرار گرفتن بین تولید کننده ها و مصرف کننده گان موجب می شوند قیمت محصول به صورت کاذب افزایش یابد.
در بسیاری از موارد دیده شده که سود واسطه گر ها چندین برابر قیمت تمام شده در تولیدی ها بوده که همین امر موجب میشود از یک طرف تولید کننده سود بسیار کمی از این بازار پر رونق ببرد و از طرف دیگر مصرف کننده گان بهای بسیار گزافی را بپردازند.

بازار خیزران تهران

فروش خیزران در تهرانهم اکنون در هر فروشگاه و نمایشگاه گل و گیاهان زینتی می توانید ببینید که خرید و فروش خیزران در تهران بسیار رایج بوده و این گیاه زیبا به راحتی توانسته است در زندگی مردم پایتخت نشین جا باز کند.

فروش خیزران در تهرانفروش خیزران در تهران

تولید کننده گان در شمال کشور عزیزمان ایران توانسته اند با تکثیر و پرورش سالانه هزاران گلدان گیاه خیزران جوابگوی بخش اعظمی از بازار گل و گیاهان زینتی نسبت به این گیاه زیبا و دوست داشتنی باشند.
قابل ذکر است اکثریت تولیدات مراکز پرورش ، جهت فروش خیزران در تهران مورد معامله قرار می گیرد که این امر نشانه اهمیت و مورد توجه قرار گرفتن فضای سبز این کلان شهر است.

نحوه ثبت سفارش خیزران در تهران

فروش خیزران در تهرانشما هم وطنان عزیز جهت ثبت سفارش می توانید هم اکنون از طریق تماس ما مشاوران ما ارتباط بگیرید.
مشاوران ما آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما عزیزان در خصوص قیمت خرید و فروش خیزران در تهران و همچنین نحوه ارسال بار به آدرس محل شما می باشند.
مطمئنا با خرید مستقم از این مرکز تولید بامبو خیزران می توانید قیمت بسیار ارزانتری نسبت به بازار گل تهران را تجربه کنید.

یقینا چند دقیقه مشاوره با مابرابر است با دریافت چند سال تجربه